wtorek, 19 kwietnia 2016

4.Sepp Blatter

4.Sepp Blatter

Hej!
Dzisiaj zdecydowałem się pokazać Wam autograf,który otrzymałem w sierpniu 2015 roku. Mam tu na myśli podpis byłego już prezydenta FIFY. Zdobyłem go pisząc na pewnego maila,który już nie działa,więc nie jest na wymianę. Czekałem około tygodnia. Co ciekawe,gdy napisałem maila drugi raz,otrzymałem przypinkę do garnituru z logiem FIFY oraz 3 karty z nadrukowanymi autografami.










Joseph Blatter, Sepp Blatter (ur. 10 marca 1936 w Visp) – szwajcarski ekonomista i działacz sportowy, przewodniczący FIFA w latach 1998-2015[1].Bliski współpracownik poprzedniego przewodniczącego FIFA João Havelange’a, w latach 1981–1998 był sekretarzem generalnym FIFA, od 1998 pełnił funkcję jej przewodniczącego. Wybierany był ponownie przez członków FIFA na to stanowisko cztery razy (2002, 2007, 2011, 2015)[2]. 2 czerwca 2015 roku zrezygnował z pełnienia funkcji[3][4], zaledwie cztery dni po wyborze na kolejną kadencję. Wybory jego następcy zaplanowano na przełom 2015 i 2016 roku, a rezygnacja wejdzie
w życie w momencie wyboru następcy[5]. 21 grudnia 2015 r. FIFA ogłosiła zawieszenie go i przewodniczącego UEFA, Michela Platiniego na 8 lat za korupcię. W związku z tą karą Blatter przestał być przewodniczącym FIFA a zastąpił go tymczasowo kameruńczyk Issa Hayatou, który pełnił tę funkcję do momentu wyboru nowego przewodniczącego.
Od 1999 był także członkiem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego[6]. W 2015 został z niego usunięty za sprawą afery korupcyjnej w FIFA.

Do następnego posta!

2 komentarze: